جلب رضایت مشتریان با سیستم های صف بندی

روانشناسی صف بندی به عنوان یک کلید برای کاهش زمان انتظار
ژانویه 1, 2018
کاهش انتظار برابر است با کاهش اضطراب
ژانویه 16, 2018

در مقاله قبلی در خصوص روانشناسی صف ها صحبت کردیم  و گفتیم دلیل اینکه زمان انتظار بسیار طول می کشد، به دلیل نیاز انسان به فعالیت است.

تفاوت بین یک کسب و کار خوب و یک کسب و کار بد این است که آیا به این نیاز توجه دارد یا خیر.

حتما تا بحال تجربه یک رستوران خوب را داشته اید. خیلی زود یک  پیشخدمت نزد شما می آید، به شما یک منو می دهد و می پرسد آیا به چیزی احتیاج دارید؟

در این حالت در اصل شما منتظر هستید ولی گذشت زمان را احساس نمی کنید، زیرا حضور شما به رسمیت شناخته شده است، و شما احساس می کنید که وارد سیستم شده اید.

رضایت بازدید کنندگان شما برای بهبود روابط مشتری بسیار مهم است.

این تمرین رستوران منحصر به فرد نیست،تمام صنایع را می توان مثال زد. به مجلاتی که در یک سالن انتظار بیمارستان در نظر گرفته شده است فکر کنید – این یک راه عالی برای بهبود خدمات مشتری در صف است.

باز هم، علیرغم فقدان تأثیر مثبت بر زمان صبر، بازدید کنندگان که مجله را انتخاب می کنند یا تلویزیون را در لابی تماشا می کنند فکر می کنند زمان انتظار آنها کاهش یافته است. از آنجایی که آنها چیزی برای انجام دادن داشتند، آنها کمتر به گذر زمان واقعی تمرکز داشتند.

با سیستم های نوبت دهی باربد علاوه بر مدیریت هوشمندانه صفوف این فرصت را به مشتریان خود می دهید که در زمان انتظار به کاری مشغول باششند و گذر زمان را کمتر احساس کنند.