روانشناسی صف بندی به عنوان یک کلید برای کاهش زمان انتظار

سیستم نوبت دهی و بهبود کسب و کار
دسامبر 21, 2017
جلب رضایت مشتریان با سیستم های صف بندی
ژانویه 9, 2018

بهبود جنبه های صف انتظار برای مشتریان بدون جنبه تحلیلی سیستم های مدیریت صف  غیر ممکن است. با این حال، خدمات به مشتریان بهتر از اعداد و ارقام و آمار است.

کارشناس برجسته جهان در صف ریچارد لارسون می گوید:

“اغلب روانشناسی صف بندی مهمتر از آمار صحیح است.”

اگر میخواهید کیفیت خدمات خود را حفظ کنید، باید با شرایط روانشناختی مشتریانتان هماهنگ باشید.

اما چطور؟ با استفاده از تجربیات خود.

صف ها و انتظارات طولانی،مشکلی جهانی هستند، بنابراین هر کس می تواند به مشکلات در زمان سرویس یا تجربه اتاق انتظار حس خود را بیان کند. درک روانشناسی مشتریان در صف نیمی از راه است.

بیایید به روانشناسی صف بندی بپردازیم و اینکه چگونه میتوانیم به کسب و کار شما کمک کنیم.

کاهش زمان صبر کردن مشتریان شما

اگر فکر می کنید ساعت ها در یک صف ایستاده اید، احتمالا انتظار صعود شما بیشتر از زمان انتظار واقعی شما است.

در واقع صف آن قدرها هم طولانی نبوده ولی چون شما انتظار می کشیدید این زمان برای شما بیشتر طول کشیده و در نظر شما صف طولانی آمده است.

اما چگونه این اتفاق می افتد؟ چه چیزی باعث می شود مدت زمان صبر یکسان گاهی اوقات طولانی تر بنظر بیاید؟

بیایید به یک مثال عملی نگاه کنیم.

ما همه با تجربه های انتظار فرودگاه آشنا هستیم. هر گام از راه، مجبورید چند دقیقه وقت بگذارید، نه ساعت ها، انتظار – برای چمدان ، برای گذرنامه و …

بنابراین،جای تعجب نیست که بسیاری از مردم شکایات خود را ابراز کنند.

فرودگاه هوستون ایالت متحده آمریکا از فرودگاه های دیگر متفاوت نبود و چندین شکایت را نیز داشته است. مردم تنها چند دقیقه منتظر بار خود در دروازه های ورودی بودند، اما حتی این دقیقه ها خیلی طولانی بنظر می آمد.

فرودگاه هوستون با یک تصمیم ساده، تعداد شکایت ها را به طور کلی به صفر کاهش داد.

راه حل آنها چیست؟

به جای قرار دادن دروازه های نزدیک نزدیک به هواپیماهای ورودی، دولت آنها را دورتر کرد. مسافران مجبور بودند فاصله را بگذرانند، بنابراین زمان انتظار به راه رفتن می گذشت و افراد صرفا ساکن در یجا منتظر نبودند.

به نقل از فیلسوف ویلیام جیمز، “خستگی ایجاد شده از توجه به گذشت زمان خودش دوبرابر است.”
با روان شناسی درست صفوف انتظار خود و استفاده درست از امکانات و ابزار ها کاری کنید مشتریان شما حس بهتری داشته باشند.سیستم های نوبت دهی باربد پیشرو در ارائه راهکارهای نوین صف بندی .